داستان های زیبا

داستان و حکایت های کوچک و زیبا

داستان های زیبا

داستان و حکایت های کوچک و زیبا

بیاموز

می‌دانم که باید بیاموزد:

همه انسانها، با انصاف و درستکار نیستند، اما این را هم به او بیاموز که به ازای هر انسان رذلی، قهرمانی هم هست و در مقابل هر سیاستمدار خودخواهی، رهبری ازخود گذشته و فداکار.

 

به او بگو به ازای هر خصمی، دوستی هم هست. می‌دانم که باید مدتی وقت صرف کرد، اما اگر می‌توانی به‌ او بیاموز که زحمت کسب یک دلار، ارزشی بسیار بیش از شادی پیدا کردن پنج دلار دارد.

 

شکست را به او بیاموز وهمچنین لذت پیروزی را . او را از حسادت برحذر دار و اگر می‌توانی، راز خنده خاموش را به او بیاموز و از شگفتی های کتابها برایش بگو. زمانی هم به او بده تا به راز پرواز پرندگان در آسمـان، زنبـورها در نور خورشید و گلها در دامنه های سرسبز بیندیشد.

 

به او بیاموز مردود شدن بسیار شرافتمندانه‌تر از تقلب کردن است.

 

به او بیاموز به نظرات خودش، ایمان داشته باشد، حتی اگر همه به او بگویند اشتباه فکر می‌کند. بیاموز که با مردم مهربان و متواضع، به مهربانی و تواضع رفتار کند و با مردم متکبر و خشن، به تکبر و خشونت.

 

بیاموز به آدمهای عیب جو و منفی‌باف اعتنا نکند.

 

بیاموز که قدرت بازو و مغزش را به بالاترین مزایده‌ها بفروشد،امـا هرگز اجازه ندهد برچسب قیمتـی بر قلب و روحش آویخته شود.

 

بیاموز گوشهایش را بر عربده‌های اراذل و زورگویان ببندد، بایستد و مبارزه کند. با او به ملایمت و مهربانی رفتار کن، اما او را در آغوش نگیر چون تنها، آزمون آتش است که استیل گرانبهایی را می‌آفریند. به بودن و زندگی کردن، تشویقش کن و بگذار صبر را تجربه کند تا شجاع و بی‌باک شود، به او بیاموز همیشه عمیق ترین ایمان را به خود داشته باشد، چرا که دراین صورت همیشه عمیق‌ترین ایمان را به نوع بشر خواهد داشت. خواهش بزرگی است، می‌دانم. اما ببین چه کار می‌توانی برایش بکنی. آخر، او پسرک خوبی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد